Od 1 lipca można składać wnioski na „500+” i „Dobry Start”
Od 1 lipca br. drogą elektroniczną można składać wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego „rodzina 500+”, a także „Dobry start” na nowy okres świadczeniowy 2018/2019. Od 1 sierpnia będzie można składać ww. wnioski tradycyjnie drogą papierową.
Więcej informacji:
– Programu Rodzina 500+ – kliknij tutaj
– Program Dobry Start – kliknij tutaj
Według art. 10 ust. 5 i 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.05.2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu Dobry start przyznanie świadczenia Dobry start nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania świadczenia Dobry start oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia wymagają wydania decyzji.
Organ właściwy przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia Dobry start na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej, organ właściwy, odbierając wniosek od wnioskodawcy, informuje go o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu świadczenia Dobry start.
Adres poczty elektronicznej z którego będą wysyłane informacje w sprawie przyznania świadczenia Dobry start : dobrystart@gminaolawa.pl